استوریج Netapp

استوریج Netapp

استوریج Netapp

استوریج Netapp

  • ۰
  • ۰

روشهای مجازی سازی در شبکه

مجازی سازی سرور

تجمیع تعداد زیادی سرور فیزیکی در تعداد محدودی سرور فیزیکی(یا فیزیکی در مجازی) نرم افزار مجازی سازی سرور مابین سرور فیزیکی و سیستم عامل قرار می گیرد و اجازه می دهد چندین ماشین مجازی را بر روی سرور فیزیکی مشابه اجرا کنیم.

مجازی سازی دسکتاپ

جهت انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از کامپیوتر شخصی به “فضای ابری” استفاده می شود. به کلامی دیگر، دسکتاپ کاربران نهایی، مجازی می شوند و آنها می توانند بوسیله مثلا تین کلانیت ها به دستکتاپشان دسترسی پیدا کنند. در این حالت سیستم عامل مورد استفاده از سخت افزار مستقل می شود. و ازاین پس شما می توانید بر روی سیستمی که تا به حال قادر به نصب ویندوز۷ نبودید این سیستم عامل را نصب نمایید.

مجازی سازی نرم افزار

این روش جهت بسته بندی نرم افزار به کار می رود. به واسطه این روش می توانید نرم افزار مورد نظر را در هر جایی که می خواهید استفاده کنید. نکته ی کلیدی در این روش تجمع کلیه ی فایلهای نرم افزار در یک فایل اجرایی می باشد. در این روش فایل مورد نظر از سخت افزار مستقل می شود.

مجازی سازی Storage

این روش جهت مجازی سازی SAN storage به کار می رود.

مجازی سازی I/O

این روش جهت کاهش تعداد کابلهای I/O مورد استفاده قرار می گیرد.

مجازی سازی شبکه

جهت ایجاد شبکه های مجازی داخل سرور به کار می رود تا موجب به پیوستن ماشین های مجازی به هم و شکل گیری Virtual Security Zonee شوند. وقتی اکثر افراد (بخصوص کسانی که تازه به دنیای مجازی سازی پیوسته اند) به مجازی سازی فکر می کنند، اکثرا به مجازی سازی سرورها می اندیشند.

در بین محصولات مجازی‌سازی محصولات شرکت VMware در مقابل شرکت‌های رقیب اصلی Microsoft ،Citrix و IBMM بیشترین استقبال را بین استفاده‌کنندگان از مجازی‌سازی بدست آورده است. محصولاتی که VMware ارائه کرده دارای امکانات بیشتر و کارایی بالاتر بوده‌اند، بر اساس آمار، درصد استفاده از محصولات این شرکت برای مجازی‌سازی بیش از ۷۰۰% می‌باشد.

  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • sajjad rezaei

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی